аналіз роботи

Аналіз роботи за 2016-2017н.р.

 

    Дошкільний навчальний  заклад (дитячий садок)  «Сонечко»  загального типу М’якотівської сільської ради в минулому 2016-2017 навчальному році налічував 43 дитини – дві групи змішаного типу : середня – 3 - 4 років (24 дитини) і старша підготовча групи (19 дітей).

У дошкільному навчальному закладі працюють 12 працівників. У складі педагогічного колективу – 3 педагоги, медичного персоналу – 1 працівник, технічного персоналу – 8 працівників.

    В минулому навчальному році педагогічний колектив працював над такими пріоритетними завданнями:

  1. Національно-патріотичне виховання в українському дитячому садку.
  2. Формування економічної компетентності старших дошкільнят.
  3. Музичне виховання як розвиток творчих здібностей дитини.

Практичним кроком у розв’язанні завдань річного плану було поповнення та використання матеріалів методичного куточка та освітніх осередків. В нашому методичному куточку зосереджено нормативні документи вищестоящих органів, методична література і програми, фахові посібники і періодичні видання, демонстраційна наочність за лініями розвитку, а також художня література для дітей, методичні розробки для педагогів та інше.

Найбільшу увагу вихователі приділили національно-патріотичному вихованню дошкільнят, адже за основним завданням було прищепити любов до рідної Батьківщини, свого народу, звичаям, традиціям, природі рідного краю. В своїй роботі вихователі використовували різні методи і прийоми, зокрема: бесіди, сюжетно-рольові ігри, дидактичні ігри, вивчення віршів відомих українських письменників, читання та обговорення оповідань В. Сухомлинського, народні рухові ігри та ін..). Вихователями обох вікових груп були проведені відкриті заняття, в яких висвітлювалась патріотична тема: «Сонечко мандрує Україною», «Це моя Україна, це моя Батьківщина» (Бомблюк С.П.), «Українські народні звичаї», «Дітям про родину», «Традиції і звичаї на Великдень» (Хрипонюк Н.О.).Вихователі разом із дітьми брали участь у підготовці мітингу-реквіємі до Дня Перемоги біля сільської братської могили, проводили свято до Дня української армії «Ми вітаєм діда й тата з чоловічим справжнім святом!».

    Для розв’язання другого пріорітетного завдання вихователь Хрипонюк Н.О. намагалась прищепити старшим дошкільнятам навики економічної культури, використовуючи при цьому різні форми і методи : бесіди, сюжетно-рольові ігри «Аптека», «Магазин», використовуючи при цьому іграшкові гроші,  екскурсії до місцевих магазинів, аптеки, дидактичні ігри та ін.. Вихователем були проведені такі відкриті заняття: «Для чого людині потрібні гроші?», «Математичне кафе».

     Щодо розв’язання третього пріоритетного завдання виникали певні труднощі, оскільки головною проблемою було відсутність у садочку вакансії музичного керівника. Та вихователі намагалися втілювати це завдання в практику своєї роботи  вивчаючи із дітьми різні тематичні пісеньки до свят ( Новий рік, свято мами, випускне свято), пісеньки під час проведення ранкової гімнастики, під час ігрової діяльності тощо. Зокрема вихователем Хрипонюк Н.О. на випускне свято було підготовлено танець «Віночок», а на свято мами танець «Родина».  Для музичного супроводу було організовано співпрацю із сільським Будинком культури.

    З метою поширення педагогічного досвіду в групах організовувались різні

заходи:

*  перегляд занять та режимних моментів;

*  організація роботи по самоосвіті;

*  використання досвіду педагогів району  (з газети  «Промінчик») та ін.

    З метою індивідуально-особистісного розвитку кожної дитини двічі на рік вихователі, із залученням шкільного психолога, проводили педагогічне обстеження дітей. Рівень оволодіння дошкільною освітою кожної дитини фіксується в карті компетентності. Результати узагальнюються і згідно до них планується наступна робота з дитиною. Для більшої наочності освітнього росту дітей  вихователі оформляють портфоліо  кожної дитини.

    На засіданнях педагогічних рад обговорюються різні питання для розв’язання проблем, які виникають в освітньо-виховній роботі з дітьми:

*Економічне виховання дошкільнят.

*Національно-патріотичне виховання дошкільнят.

*Морально-правові аспекти вихованості.

*Забезпечення наступності дошкільної і початкової освіти.

    Вихователі працювали над удосконаленням роботи з дослідницько-експериментальної діяльності,  яка проводилась на грядках, клумбах, на підвіконні. Вихователь Бомблюк С.П. з молодшими дошкільнятами провела заняття з теми «Готуємо запаси на зиму », а вихователь Хрипонюк Н.О. з старшими  дошкільнятами провела заняття з теми «Що таке вітер».

    Протягом  року вихователі вивчали і впроваджували  в практику своєї роботи передовий педагогічний досвід. Вихователь Хрипонюк Н.О. вивчала досвід І. Терещенко, методиста дошкільної освіти м. Славутича

 з теми «Сюжетні задачі – гімнастика для розуму».  Провела відкрите заняття для вчителів початкової ланки та батьків «Математичне кафе».

Вихователь Бомблюк С.П. вивчала досвід Т.Поночевної, вихователя ДНЗ №8  м. Каховка Херсонської області з теми «Пізнай природу і себе в ній» і провела відкрите заняття з цієї теми.

    В 2016 – 2017н.р. до школи готувалося 18 дітей. Підсумкові заняття показали такі результати:

               Високий рівень               - 5 дітей,       28%

               Достатній рівень             - 10 дітей,     56%

               Середній рівень               - 3 дітей,       16%

    Приділялась належна увага стану харчування дітей, забезпеченню різноманітності страв. Однак, виконання норм харчування повністю не досягнено. Середній показник виконання норм харчування становить 62%. Протягом року середня вартість харчування становила 10 грн, а з нового 2017р. становить 12 грн.

Також слід зазначити, що педагоги ведуть безпосередній контроль за виконанням оздоровчих заходів, підтримують інтерес до власного здоров’я. була звернена увага на проведення оздоровчих заходів (ранкова гімнастика, загартування повітрям, сонцем, дихальна гімнастика), попередження дитячого травматизму та забезпечення безпеки життєдіяльності. Ці питання розглядалися на загальних батьківських зборах, консультаціях для вихователів, виробничих нарадах. Проводився щоденний огляд дітей та санітарно-гігієнічний стан приміщень, професійні консультації та індивідуальні бесіди з батьками медичною сестрою.

Відвідування дітьми дошкільного закладу впродовж 2016 -2017 н.р. висвітлено в таблиці.

Місяці

09

10

11

12

01

02

03

04

05

06

08

Всього за рік

Всього дітоднів

880

840

924

946

860

860

946

817

860

480

220

8633

Відвідано

708

578

678

559

501

587

540

587

595

180

158

5671

Пропущено

172

262

246

387

359

273

406

230

265

-

-

2600

По хворобі

95

143

124

253

271

116

302

107

75

-

-

1486

 

    В літній період проводились дні здоров’я, туристичні походи, було проведено тиждень здоров’я «В здоровому тілі – здоровий дух», в якому брали участь працівники сільського ФАПу . Діти загартовувались повітрям, сонцем, водою, ласували свіжими ягодами, фруктами, які видавались з їдальні,  або неодноразово приносились батьками.

В роботі з батьками створено атмосферу довіри. Батьки допомагають  у проведенні свят, конкурсів, ремонті приміщення, порубці дров, ремонті приміщення для зберігання дров. Одним із засобів взаємозв’язку з батьками є оновлений в цьому навчальному році куточок для батьків «Для мам і тат, що виховують малят», який має такі підтеми: «Мамочко, подивись!», «Для вас, батьки!», «Наше життя», а також куточки «В дитсадочку «Сонечко» заглянь у віконечко» та «Куточок здоров’я».

   Добре налагоджена робота дошкільного закладу і початкової школи. Проводяться екскурсії в школу, спільні розваги дошкільників і молодших школярів, взаємовідвідування свят. Проведено круглий стіл педагогів ДНЗ і початкової ланки: «Математичне кафе», спільна  педагогічна рада: «Рівень готовності дітей підготовчої групи до школи». Спільні педагогічні ради, методичні об’єднання дають можливість забезпечувати наступність у роботі двох ланок освіти.

   Дошкільний заклад намагається тримати дієвий зв'язок з комунальним господарством, Будинком культури, з усіма, хто небайдужий до життя, діяльності і проблем дитячого закладу.

    За спонсорські  кошти від директора комунального господарства Збаровського В.М. (4075 грн) в минулому навчальному році було зроблено косметичний ремонт приміщення дитячого садка та ігрового майданчика. За бюджетні кошти було поповнено медичний кабінет медикаментами, а також закуплено деззасоби.  

Однією із найбільших проблем ДНЗ залишається пошук коштів на виконання поточного ремонту у ІІ половині садочка, так як місця для проведення свят, розваг, фізкультурних занять не вистачає.

 Для підвищення якості дошкільної освіти, забезпечення її розвитку в 2017 – 2018 н.р. наш педагогічний колектив буде спрямовувати свою діяльність на створення належних умов для отримання дітьми дошкільної освіти, формування гармонійно розвиненої , патріотично налаштованої особистості та реалізації індивідуальних  творчих потреб кожної дитини

    У 2017 – 2018 н.р.колектив буде працювати за такими пріоритетними напрямами освітньої роботи:

  • Національно-патріотичне виховання дітей в українському дитячому садочку
  • Комунікативно-мовленнєвий розвиток дітей старшого дошкільного віку
  •  Вивчення природи рідного краю у дошкільному закладі

 

 

Аналіз роботи за 2017-2018н.р.

дошкільний навчальний заклад діє згідно Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», «Про охорону праці», Положення про дошкільний навчальний заклад, програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля», правил внутрішнього трудового розпорядку , посадових інструкцій та власного Статуту.

    Дошкільний навчальний  заклад (дитячий садок)  «Сонечко»  загального типу М’якотівської сільської ради в минулому 2017-2018 навчальному році налічував 37  дитей – дві групи змішаного типу : середня – 3 - 4 років (19 дитей) і старша підготовча групи (18 дітей).

У дошкільному навчальному закладі працюють 10 працівників. У складі педагогічного колективу – 3 педагоги, медичного персоналу – 1 працівник, технічного персоналу – 6 працівників.

    В минулому навчальному році педагогічний колектив працював над такими пріоритетними завданнями:

1. Національно-патріотичне виховання дітей в українському дитячому садочку

  1. Комунікативно-мовленнєвий розвиток дітей старшого дошкільного віку
  2.  Вивчення природи рідного краю у дошкільному закладі

 

Практичним кроком у розв’язанні завдань річного плану було поповнення та використання матеріалів методичного куточка та освітніх осередків. В нашому методичному куточку зосереджено нормативні документи вищестоящих органів, методична література і програми, фахові посібники і періодичні видання, демонстраційна наочність за лініями розвитку, а також художня література для дітей, методичні розробки для педагогів та інше.

Вихователі продовжуваливпроваджувати в практику роботи національно-патріотичне виховання дошкільнят, аджеосновним завданням було закріпити знання про нашу державу, край, де ми народилися, прищепити любов до рідної Батьківщини, свого народу, звичаям, традиціям, природі рідного краю. В своїй роботі вихователі використовували різні методи і прийоми, зокрема: бесіди, сюжетно-рольові ігри, дидактичні ігри, вивчення віршів відомих українських письменників, читання та обговорення оповідань В. Сухомлинського, народні рухові ігри та ін.. Вихователями обох вікових груп були проведені відкриті заняття, в яких висвітлювалась патріотична тема: «Мій край, де я родився і живу», «З Україною в серці»(Бомблюк С.П.), «Україна – наша ненька», «Моя сім’я» (Хрипонюк Н.О.).

    Для розв’язання другого пріорітетного завдання вихователі намагались вчити дітей розмовляти чітко, зрозуміло, вправляти в правильній вимові шиплячих, свистячих та сонорних звуків; розвивати інтонаційну виразність мовлення; збагачувати словниковий запас дітей, вводити в активний словник дитини слова ввічливості, розвивати мовленнєве дихання, регулювати силу мовлення.  В своїй роботі вихователі використовували такі методи і прийоми як: бесіди, дидактичні ігри, заучування скоромовок та чистомовок, переказ почутого художнього твору, звуконаслідування та ін.. Вихователем старшої групи Бомблюк С.П. будо проведено заняття з розвитку мовлення «Мову -  вчи, книги – бережи». Вихователь Хрипонюк Н.О. – «Запрошуємо у гості сонечко». Однак у реалізації цього завдання виникали певні труднощі, так як в садочку немає такої вакантної посади як логопед, що допомагав би для вихователів вправляти вимову в дітей. 

     Щодо розв’язання третього пріоритетного завдання вихователі формували в дітей уявлення про об’єкти і явища природи, вчили розрізняти рослинний і тваринний світ, давали елементарні знання про небо, зорі, сонце, пори року, виховували бережливе ставлення до довкілля; вчили доглядати за кімнатними рослинами, які знаходяться в куточках природи по групах. В практику своєї роботи вихователі впроваджували такі методи і прийоми: бесіди, дидактичні ігри та вправи, сюжетно-рольові ігри, екскурсії, туристичні походи, дослідницька робота в природі тощо. Вихователі працювали над удосконаленням роботи з дослідницько-експериментальної діяльності,  яка проводилась на грядках, клумбах, на підвіконні.   Зокрема вихователями спільно було організовано і проведено свято осені. Також вихователь Бомблюк С.П.  провела заняття « Природа рідного краю», «В гостях у Снігової Королеви», також організувала туристичний похід до сільського джерела. Вихователь Хрипонюк Н.О. провела відкрите заняття на тему: «Запрошуємо у гості сонечко», організовувала екскурсії по території дитячого садочку для вивчення рослинного  і тваринного світу.   

   З метою поширення педагогічного досвіду в групах організовувались різні

заходи:

*  перегляд занять та режимних моментів;

*  організація роботи по самоосвіті;

*  використання досвіду педагогів району  (з газети  «Промінчик») та ін.

Однією із ефективних форм організації освітнього процесу в умовах ДНЗ є гурткова робота, яка спрямована на задоволення потреб та інтересів дітей  до певного виду діяльності, виявлення та розвиток у них загальних та спеціальних здібностей. З огляду на це, у дошкільній установі протягом року функціонував гурток художньо-естетичного спрямування «Маленькі умільці». Гурткова робота допомагає розкрити творчий потенціал кожної дитини, стимулювати креативний розвиток дитини, виховувати естетичні почуття.

    З метою індивідуально-особистісного розвитку кожної дитини двічі на рік вихователі, із залученням шкільного психолога, проводили педагогічне обстеження дітей. Рівень оволодіння дошкільною освітою кожної дитини фіксується в карті компетентності. Результати узагальнюються і згідно до них планується наступна робота з дитиною. Для більшої наочності освітнього росту дітей  вихователі оформляють портфоліо  кожної дитини.

    На засіданнях педагогічних рад обговорюються різні питання для розв’язання проблем, які виникають в освітньо-виховній роботі з дітьми:

*Комунікативно-мовленнєвий розвиток дошкільнят.

*Національно-патріотичне виховання дошкільнят.

*Забезпечення наступності дошкільної і початкової освіти.

    Протягом  року вихователі вивчали і впроваджували  в практику своєї роботи передовий педагогічний досвід. Вихователь Хрипонюк Н.О. продовжила вивчати досвід І. Терещенко, методиста дошкільної освіти м. Славутича з теми «В іграх об’єкти природні ми пізнаємо сьогодні».  Провела відкрите заняття «Запрошуємо у гості сонечко».

Вихователь Бомблюк С.П. вивчала досвід Н.Євдокимової, вихователя ДНЗ №29  м. Миколаїв з теми «Розвиток мовлення. Граматика» і провела відкрите заняття з цієї теми «Осінь проводжаємо, зиму зустрічаємо».

    В 2017 – 2018н.р. до школи готувалося 19 дітей. Підсумкові заняття показали такі результати:

               Високий рівень               - 5 дітей,       28%

               Достатній рівень             - 12 дітей,     56%

               Середній рівень               - 2 дітей,       16%

     Медичне обслуговування у ДНЗ передбачає надання дітям допомоги у збереженні здоров’я та профілактиці захворювань. Медичний кабінет оснащений необхідними лікарськими засобами для надання невідкладної медичної допомоги. Приділялась належна увага стану харчування дітей, забезпеченню різноманітності страв. На засіданнях педагогічних рад обговорюються різні питання щодо організації харчування та санітарно-гігієнічного стану в ДНЗ:

*Організація харчування дітей у І та ІІ півріччі 2017-2018 н.р.

*Про санітарно-гігієнічний стан приміщень ДНЗ.

*Про стан захворюваності дітей.

 Однак, виконання норм харчування повністю не досягнено. Середній показник виконання норм харчування становить 73 %, що на 11% більше минулого навчального року. Протягом року середня вартість харчування становила 12 грн, а з нового 2018р. становить 15 грн.

Також слід зазначити, що педагоги ведуть безпосередній контроль за виконанням оздоровчих заходів, підтримують інтерес до власного здоров’я. була звернена увага на проведення оздоровчих заходів (ранкова гімнастика, загартування повітрям, сонцем, дихальна гімнастика), попередження дитячого травматизму та забезпечення безпеки життєдіяльності. Ці питання розглядалися на загальних батьківських зборах, консультаціях для вихователів, виробничих нарадах. Проводився щоденний огляд дітей та санітарно-гігієнічний стан приміщень, професійні консультації та індивідуальні бесіди з батьками медичною сестрою.

Відвідування дітьми дошкільного закладу впродовж 2017 -2018 н.р. висвітлено в таблиці.

Місяці

09

10

11

12

01

02

03

04

05

06

08

Всього за рік

Всього дітоднів

840

798

792

700

735

700

777

703

777

510

204

7536

Відвідано

656

484

555

483

382

381

409

486

528

138

128

4630

Пропущено

184

314

237

217

353

319

368

217

249

-

-

2458

По хворобі

86

185

159

99

231

206

271

86

93

-

-

1416

 

    В літній період проводились дні здоров’я, туристичні походи, було проведено тиждень здоров’я «В здоровому тілі – здоровий дух», в якому брали участь працівники сільського ФАПу . Діти загартовувались повітрям, сонцем, водою, ласували свіжими ягодами, фруктами, які видавались з їдальні,  або неодноразово приносились батьками.

В роботі з батьками створено атмосферу довіри. Батьки допомагають  у проведенні свят, конкурсів, ремонті приміщення, порубці дров, ремонті приміщення для зберігання дров. Одним із засобів взаємозв’язку з батьками є куточок для батьків «Для мам і тат, що виховують малят».

   Добре налагоджена робота дошкільного закладу і початкової школи. Проводяться екскурсії в школу, спільні розваги дошкільників і молодших школярів, взаємовідвідування свят. Проведено круглий стіл педагогів ДНЗ і початкової ланки: «Забезпечення наступності між початковою та дошкільною освітами», спільна  педагогічна рада: «Рівень готовності дітей підготовчої групи до школи».

   Дошкільний заклад намагається тримати дієвий зв'язок з комунальним господарством, Будинком культури, з усіма, хто небайдужий до життя, діяльності і проблем дитячого закладу.

    За бюджетні кошти було поповнено матеріально-методичене забезпечення закладу, а саме:

  • закуплено наматрацники на 31 дитяче ліжечко( 2997.70 грн);
  • закуплено наволочки та напірники (1860 грн.);
  • куплено новий електронасос (4212 грн);
  • куплена бактерицидна лампа (550 грн).

Також було передплачено періодичну пресу (1630 грн), неодноразово закуплялась побутова хімія, канцтовари,  медикаменти та деззасоби. Також із бюджету сільської ради було виділено 3700 грн для закупки матеріалів для виконання ремонтних робіт . Також наприкінці 2017-2018 н.р. поступила спонсорська допомога від батьків, а саме 15 дитячих стільчиків (2250 грн).

Однією із найбільших проблем ДНЗ залишається пошук коштів на виконання поточного ремонту у ІІ половині садочка, так як місця для проведення свят, розваг, фізкультурних занять не вистачає.

 Для підвищення якості дошкільної освіти, забезпечення її розвитку в 2018 – 2019 н.р. наш педагогічний колектив буде спрямовувати свою діяльність на створення належних умов для отримання дітьми дошкільної освіти, забезпечення наступності між початковою та дошкільною освітами,  формування гармонійно розвиненої , патріотично налаштованої особистості та реалізації індивідуальних  творчих потреб кожної дитини.

    У 2018 – 2019 н.р.колектив буде працювати за такими пріоритетними напрямами освітньої роботи:

  1. Національно-патріотичне виховання дітей в українському дитячому садочку
  2. Екологічне виховання та мовленнєва діяльність дошкільнят.
  3. Формування економічної компетентності дітей дошкільного віку.

 

 

 

 

Логін: *

Пароль: *